Author Topic: Voicemail MWI op andere telefoon ontvangen.  (Read 4380 times)

landfiets

• Guest
Voicemail MWI op andere telefoon ontvangen.
« on: February 24, 2013, 06:16:14 PM »
Een tip die voor sommigen van jullie misschien wenselijk is.
Je kan op een andere extensie (telefoon) een MWI bericht krijgen.
Ga naar de telefoon instellingen op Askozia naar de extensie die je wil voorzien van een MWI van een ander.
Ga naar geavanceerde opties, en dan naar handmatige attributen. Vul daar de extensie voicemail in die je wilt hebben. Bijvoorbeeld:  mailbox=1000@default op extensie 1100 zou je daardoor de MWI van extensie 1000 kunnen krijgen. Dit kan je naar believen bij meerdere extensies doen, en zelfs dubbel. In een extensie kan je meerdere MWI's laten binnenkomen.

tom76dc

• Full Member
    • View Profile
Re: Voicemail MWI op andere telefoon ontvangen.
« Reply #1 on: September 06, 2013, 04:35:51 PM »
Beste Edwin,
Handige tip die ik ook alweer niet wist.

Ik vroeg me af, zou het ook mogelijk zijn de mailbox van de sip provider te monitoren? Die stuurt bij mij namelijk ook  message-summary berichten indien er een nieuw bericht zou zijn, terwijl bvb askozia niet bereikbaar was

groetjes

landfiets

• Guest
« Reply #2 on: September 06, 2013, 05:56:45 PM »
Er is iets mogelijk met imap ofzo. Google maar eens op mwi imap voicemail asterisk.
Misschien kan askozia jou een mwi sturen als jouw provider de voicemail als email heeft gestuurd.
Zoiets misschien. Maar in manual attributes een externe mwi binnenhalen op de normale manier lijkt me moeilijk.

tom76dc

• Full Member
    • View Profile
« Reply #3 on: September 10, 2013, 09:50:44 AM »
Ik was gisteren op onderstaande url enkele parameters aan het doorlezen voor een ander probleempje dat ik heb.

http://doxygen.asterisk.org/1.8/Config_sip.html

op een bepaald moment kom ik op volgende paragraaf..
;----------------------------------------- OUTBOUND MWI SUBSCRIPTIONS -------------------------
; Asterisk can subscribe to receive the MWI from another SIP server and store it locally for retrieval
; by other phones. At this time, you can only subscribe using UDP as the transport.
; Format for the mwi register statement is:
;       mwi => user[:secret[:authuser]]@host[:port]/mailbox
;

Zou dit dan toch kunnen werken?
Ik zou dit eens willen testen.. ik vraag me wel af hoe je dan nog kan weten van welke mailbox dit MWI is