Author Topic: Tijd konditie inclusief auto attendant  (Read 3612 times)

landfiets

  • Guest
Tijd konditie inclusief auto attendant
« on: May 18, 2011, 10:18:52 AM »
Hieronder een korte applicatie die oproepbaar is door je inkomende nummer. Met dank aan scdzaak.

1,Answer()
2,Set(CHANNEL(language)=nl-nl)
3,Wait(1)
4,Playback(/storage/usbdisk1/askoziapbx/media/front/Front-Lamupro)
5,GotoIfTime(09:00-17:00,mon-fri,*,*?8)
6,VoiceMail(1100@default)
7,Hangup()
8,Dial(SIP/1103&SIP/1106&SIP/1107&SIP/1108,20,m)
9,VoiceMail(1100@default)
10,Hangup()


De plek waar je je welkomstboodschap hebt kan verschillen, maar je kan de usbstick zelf ff in je laptop stoppen en een mapje aanmaken en de wav file uploaden.  De tijdsaanduiding in '5' is handig om buitenkantoor uren iedereen gelijk naar de voicemail te sturen, echter men krijgt nog wel de welkomstboodschap aan de lijn. Iemand leuke aanvullingen?  
« Last Edit: May 18, 2011, 10:21:09 AM by landfiets »

scdzaak

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Karma: 1
    • View Profile
    • Engineering and solutions
Re: Tijd konditie inclusief auto attendant
« Reply #1 on: May 26, 2011, 06:58:59 PM »
De volgende uitdaging wordt die van het beperken van binnenkomende lijnen.
Hierover later meer .....

Verder is het nog steeds een lastig punt, om BLF voor een belgroep in te stellen .. iemand een idee ?

See more technical info: http://blog.syscodata.nl
Binnenkort meer informatie ook te vinden op http://www.askozia.nl

Genius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Karma: 0
    • View Profile
Re: Tijd konditie inclusief auto attendant
« Reply #2 on: May 30, 2011, 05:43:15 PM »
Bedankt voor deze 'applicatie', wat ik zelf graag zou willen zien is een auto call forward na x seconden ringtime.
Wat ik heb is hetvolgende:

1,Dial(Local/101@internal/n,20,r)
n,Dial(Local/1001@internal/n,60,m)
n,Hangup()

Dit werkt prima tot dat het gesprek beeindigt wordt, dan komt hetzelfde (bellende) nummer nogmaals binnen.
Het lijkt alsof hij heel de applicatie 2x doorloopt.




landfiets

  • Guest
Re: Tijd konditie inclusief auto attendant
« Reply #3 on: May 30, 2011, 06:20:53 PM »
Heb je die n ook er zelf voor gezet in de applicatie of kan je gewoon 1,2,3 doen.
Maak de Dial(xxxx etc)  eens zoals ik ze heb maar dan met je eigen toestellen er in, dus zonder @internal, en zonder n etc.
Kijk eens of het dan nog zo is.
« Last Edit: May 30, 2011, 06:23:49 PM by landfiets »

Genius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Karma: 0
    • View Profile
Re: Tijd konditie inclusief auto attendant
« Reply #4 on: May 30, 2011, 11:21:23 PM »
Ik heb nu de volgende 'application':

1,Dial(SIP/101,20,r)
2,Dial(SIP/1001,60,m)
3,Hangup()

Maar hetzelfde probleem doet zich nog steeds voor, een heel vreemd probleem.
Zou iemand bovenstaande 'application' op zijn eigen pbx kunnen testen om te kijken of dezelfde resultaten zich voordoen.
« Last Edit: May 30, 2011, 11:27:07 PM by Genius »

Genius

  • Newbie
  • *
  • Posts: 19
  • Karma: 0
    • View Profile
Re: Tijd konditie inclusief auto attendant
« Reply #5 on: June 02, 2011, 05:16:14 PM »
Opgelost met:

1,ExecIf($["${BREADCRUMB}"="1"],Hangup())
2,Set(BREADCRUMB=1)
3,Dial(SIP/101,20)
4,Wait(2)
5,Dial(SIP/1001,60)
6,Hangup()